Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grandtourul meu de 3000 de euro
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531
argon
daca e ala ce o suie cu rotile pe 2 platforme ce balanseaza si hataie sus jos, au iesit OK, dar toata lumea zice ca nu te poti lua dupa testele alea.
pastrama
Nu stiu care si cum e, stiu si io de la altii ca "e". Da la 85k nu cred sa fie duse.
Merced
Pai daca te scutura la gropi sunt foarte bune zic eu. 04.gif Sincer, la Cielo le-am schimbat pe la vreo 100.000km, da' era barca rau de tot au alea vechi. Cum am pus panaramele de Parts Mall, si m-am intors de la mecanic pe un drum cu destule viraje s-a vazut o diferenta absolut enorma, statea mult mai bine pe drum, efectul de barca nu mai era. Da' bune ce au fost, ca nici 10.000km n-au trecut si la fel a inceput sa se comporte masina. Tura urmatoare o sa schimb si arcurile, toate de preferat, plus amortizoarele, probabil undeva in toamna asta. Cu ceva care sa nu pice in 10.000km, evident...
argon
deci in curbe sta bine si nue barca, dar la denivelari, cum ar fi bump-urile de la trecerile de pietoni toata se hurduca si la viteza mica, nu zic ca la 50 la ora e nasol sa le treci, cu alte masini nu se simte asa, d'aia am impresia ca-s cam duse amortizoarele..si ca balanseaza fata la apasare, cum ziceam.
Merced
Pai daca nu e barca, nu prea are cum sa se balansese. Crede-ma ca ti-ai fi dat seama daca unul din cele de pe fata e belit. Asta a fost "boala" lor, cel putin al astora coreene, suspensii neadaptate tarisoarei noastre.
argon
cum mi-as fi dat seama? unul nu e, daca sunt, sunt amandoua, ca se comporta la fel. Nu balanseaza la neasfarsit, ci o oscilatie in plus dupa ce ma las si dau drumul brusc.
Merced
Eu stiam ca testu' asta empiric se face asa: apesi pe aripa stanga-fata sa zicem, iei mana, si daca-s amortizoru' e ok ar trebui sa revina si sa balanseze o data. Daca revine si balanseaza de mai multe ori e dus, daca revine si "ingheata" e blocat.
Asa stiam eu, da' poate ma insel.
IRONICK
QUOTE(argon @ 20 Jan 2010, 09:01)
am testat la o Nubira si nu poti apasa fata, parca ar fi sudate amortizoarele wacko.gif
Din pct. meu de vedere asa sunt niste amortizoare bune.
argon
si din al meu..oricum..asa tepene cum sunt la aia, la bump-uri treci mult mai lejer la orice viteza decat a mea..
IRONICK
iegzact, apesi cu mare greutate si abia revine
argon
vad ca sunt multe controverse si asupra tipului..ulei sau gaz, gaz in ghilimele, ca-s cu ulei+gaz si alea.
IRONICK
Acum ma tragi de limba sa iti spun si care sunt mai bune. Desi am pe masina amortizoare pe gaz, sunt destule momente cand imi doresc sa nu fie. Eu bat spre mai mult confort.
argon
Da, sunt curios de care ai 04.gif si alea pe gaz cica nu-s doar pe gaz, gazul face uleiul sa nu faca bule, deci este mai eficient.
IRONICK
Cum le-am schimbat in 4 ani de 2 ori, pentru mine conteaza enorm cum lucreaza amortizoarele. Noroc ca sunt ieftine si se pot schimba ca pe sosete. smile.gif
argon
si totusi sunt in continuare curios ce marca de amortizoare sunt acelea ieftine de care zici, ca-s convins ca prea proaste nu-s, ca nu ai pune asa ceva biggrin.gif
axabrt
alea cu gaz sunt mai tari. oricum au si ulei p-acolo
Cele cu ulei sunt mai confortabile.
Eu as zice sachs, dar fii atent la falsuri

Din explicatiile date, cred ca amotrizoarele tale sunt bune, crede-ma ca a mers sefu cu mine in masina si a zis ca trebui sa merg neaparat la service. Eu i-am zis ca asa e masina, scutura mai tare (simti toate gropile la ficat) El are un Renault Megane din 97, ala e mai setat pe confort
Saint666
Fa un test de amortizoare la un service cat de cat. Eu am facut acu vreo luna si mi-a luat 60 de lei ( dar era testare completa masina, nu doar amortizoare ). Dupa 103k km cele de pe spate sunt pe la 50-60% din eficienta. Mecanicul mi-a zis ca sub 50% e atentie iar la sub 20-25 se schimba. Insa daca fac testul cu lasatul pe masina nu se balanseaza deloc, revine imediat si blocheaza.

Cand o sa le schimb le iau pe cele mai tari posibile. Gaz sau ulei?
C@talin
gaz;)
argon
ulei sunt toate.
Laurentziu83
GPL si de la mine biggrin.gif
Espero oricum e renumit ca barca pe sosea.
Subscriu si eu sa faci un test autorizat care sa-ti dea un raport tiparit, eventual scaneaza-l sa-l vedem si noi.
Testul ala cu "apasa pe aripa" e arhaic rau, la Clio nu era nici o diferenta intre amortizoarele vechi si cele noi la testul asta, in conditiile in care cu cele vechi trebuia sa iau virajele cu 70, ca se balansa toata masina. Si nici nu curgeau sau altceva. S-au dus pur si simplu pe la 50 de mii de km, ca urmare a mersului cu 140 pe drumuri ondulate, gen Lazu-Slobozia.
argon
QUOTE(Laurentziu83 @ 20 Jan 2010, 14:56)
Espero  oricum e renumit ca barca pe sosea.
*



incurci strachinile, ala era CIelo. Eu iau lejer curbele la care tu cu Clio la aceasi viteza strangi din buci rau, cu Matizul nu mai comentam deloc.

PS: scuze, am confundat, tu nu ai Clio, vroiam sa zic Renault Symbol unsure.gif
dr_mKe
Argoane, Clio Symbol sta in curbe cu suspensia stock cum sta Sexpero cu suspensie "sport" excl.gif
argon
..da da..dar toate la un loc nu stau ca Supernova, cunoastem popa.gif
Duyu
QUOTE(argon @ 20 Jan 2010, 14:57)
PS: scuze, am confundat, tu nu ai Clio, vroiam sa zic Renault Symbol unsure.gif
*



De fapt Megane. smile.gif
ArtVandelay
..si acum o sa vina unu cu Megane "defapt Laguna"
argon
a, da!

de fapt stau eu si ma intreb, cum e renumit espero pentru aia sau aialalta, de unde atata importanta? inafara de doctorul, care a testat si Espero stock si cu suspensii sport, fapt indubitabil si de la sine inteles, foarte putini cred ca au pus piciorul in vreuna. Si daca au pus, avea amortizoare decedate, si uite asa e barca pe sosele..asta nu tine de o masina anume.
Duyu
QUOTE(ArtVandelay @ 20 Jan 2010, 15:07)
..si acum o sa vina unu cu Megane "defapt Laguna"
*


Nu mai are Symbol-ul... si-a luat Megane 3. wink.gif
dr_mKe
Suspensia pe Sexpero este orientata spre confort, masina are ruliu semnificativ si reactii nu tocmai sportive dar nu pune probleme de tete a queue ca si Cielo. Fata de Opel Ascona pe a carui platforma este bazat, are suspensii mai moi. Pentru cine a apucat sa conduca o Ascona 1.9 cu tractiune spate wub.gif
argon
Logan are suspenzii moi, la mine te zdrangane de n'ai aer pe drum mai rau..as fi vrut sa am suspensii moi.

ziceai ca te interesezi cat costa schimbatul amortizoare la mecanicul ala al tau de vipuri..
dr_mKe
Cand vrei sa mergi il intreb wink.gif
b76bgaarh
bre...nici biemveu nu are suspensii asa de rigide ca sexpero....

argon
probabil glumeai, dar arcurile spate sunt fix ca alea de BMW. Una langa alta nu le deosebesti.
dr_mKe
Ca dimensiuni tongue.gif
argon
aparent ma refeream, oricum nici cu ale mele nu mi rusine, cu 3 oameni in spate se lasa vreo 2 degete, masurate in spatiul ce ramane intre roata si aripa.
dr_mKe
tongue.gif btw, la cum arata de inchisa atmosfera se anuleaza pozatul panoramei pentru zilele urmatoare cand sper sa prin cer senin
hitman1234
Limuzina in fata castelului happy.gif
b76bgaarh
argoane pai atunci de ce nu pui de biemveu....

stii ce se zice...multe lucruri seamna...dar nu rasare....
Maskatu
Espero facts:

Sunt 2 tipuri de masini. Espero si restul.
Aerul este combustibilul preferat de Espero.
Un espero poate ajunge la 1 milion de km. De doua ori.
Un espero nu are kilometraj. El decide kilometri.
Espero nu da in gropi. Pamantul se apleaca cand ii simte prezenta.
Toate tehnologiile sunt copiate intr-un fel sau altul de pe... espero.
Amortizoarele unui espero nu se uzeaza. Uleiul din ele devine nedemn de a mai sta in ele.
Espero consuma aer si evacueaza benzina.
Nu oricine poate conduce un espero. Trebuie sa fi ales de masina.
Un espero este prin definitie o limuzina, chiar daca este modelul de baza.
Nu se stie viteza maxima a unui espero pentru ca nimeni nu a indraznit sa apese foarte tare pedala de acceleratie.
In espero se pune un ulei special, fabricat numai in koreea, ulei cu extract de orez.
C@talin
bune facts radmasa.gif


QUOTE(hitman1234 @ 20 Jan 2010, 16:39)
Limuzina in fata castelului  happy.gif
*


caramida se pune la roti ca sa nu pelce la vale happy.gif ?
Laurentziu83
QUOTE(argon @ 20 Jan 2010, 15:57)
incurci strachinile, ala era CIelo. Eu iau lejer curbele la care tu cu Clio la aceasi viteza strangi din buci rau, cu Matizul nu mai comentam deloc.
*


Da comparativ cu Esteitu'? 243.gif

Argoane, crede-ma ca am destule cunostinte cu Espero pe forumul vecin, inca de pe vremea cand suflai in jiglere la esteit, cu toate astea n-am auzit pe nimeni sa nu pomeneasca de comportamentul de barca pe valuri a Espero-ului pe sosea; acu vii tu si zici ca nu-i asa. Cine stie, o fi fost editie limitata cu amortizoare pe gaz.
hitman1234
QUOTE(Laurentziu83 @ 20 Jan 2010, 17:14)
Da comparativ cu Esteitu'?  243.gif

*



N-ai auzit tu de limuzina rigida cu consum mic pana acum inseamna ohmy.gif
Maskatu
Cum ziceam si eu mai sus ... consuma aer si evacueaza benzina biggrin.gif
argon
consuma 10% fix in oras acu iarna.

misto jantele lu ala de mai sus biggrin.gif
ArtVandelay
poate daca faci acum plinul, mergi 100 km fara sa opresti DELOC, apoi faci iar plinul si masori consumul, altfel mi se pare imposibil pe frigul asta. si oricine mai face si drumuri scurte

de curiozitate, cum l-ai calculat?
hitman1234
QUOTE(argon @ 20 Jan 2010, 18:18)
consuma 10% fix in oras acu iarna.

misto jantele lu ala de mai sus biggrin.gif
*



vezi ca-s de vanzare,dar mi-e ca o faci mai rigida decat un porsche dry.gif
Merced
Sunt misto de pus pe masini in NFS-uri. In realitate nu castigi mare lucru avand asemenea jante si asemenea cauciucuri. Arata misto, si avantajele cred ca se termina aici.
argon
QUOTE(ArtVandelay @ 20 Jan 2010, 19:35)
poate daca faci acum plinul, mergi 100 km fara sa opresti DELOC, apoi faci iar plinul si masori consumul, altfel mi se pare  imposibil pe frigul asta. si oricine mai face si drumuri scurte

de curiozitate, cum l-ai calculat?
*




atunci as avea vreo 8 in oras. L-am calculat simplu, plinul pana face tac, mers 300-350 km in oras, drumuri scurte in general 5-10 km, si plinul iar tot acolo, regula 3 simpla rezulta consumul la 100 km. Drumurile scurte is cauza consumului asa mare, si ca-i frig afara, deseori nu ajunge acul la pozitia normala si am ajuns, cand plec iar e racita dinou. Asta vara consumul 9 % cu AC pornit doar in oras acelasi drumuri scurte, deci temperatura isi spune cuvantul.

Extraurban nu-i problema asa mare ca nu a sarit de 6.5 si acum iarna, dar 10 % in oras mi se pare f mult.
Laurentziu83
Daca stiam ca imi va consuma 7% iarna la drum intins Megane-ul la 100 la ora, imi luam si eu Espero...sad.gif(
Merced
QUOTE(argon @ 20 Jan 2010, 22:34)
dar 10 % in oras mi se pare f mult.
*



Baga-i GPL. radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.