C@talin
25 Jan 2010, 14:24
namolu impiedica alunecarea arborilor
asta secretu in cuplu imens a lui sexpero
Merced
25 Jan 2010, 14:31
Ma la Cielo e un capac marisor, se vede de la o posta. Se desface din niste suruburi daca-mi aduc bine aminte, si are o garnitura care cica nu se poate refolosi.
Mare smecherie nu e sa-l desfaci, dupaia cred ca-i mai nasol sa pui iara capacu', chiar si cu garnitura noua, si sa-l faci sa fie etans.
Daca uleiu' e la nivel, tu oricum tii masina in garaj deci nu te incurca ca-i mai gros, si daca n-ai de gand sa pastrezi masina mai mult de 5 ani, eu n-as umbla acolo.
am completat, o intrat vreo 300 ml, am luat
d'asta conform cu indicatiile din cartea de service. Am vazut ca ala existent era visiniu, si asta nou e mai maroniu, nu cred ca are nimic.
dr_mKe
25 Jan 2010, 15:37
Argoane, nici nu stii ce usor se schimba vitezele chiar si la -20 cu un Mobil1 sintetic, 75W-90
ArtVandelay
25 Jan 2010, 15:40
nu tu ai spart cutia?
dr_mKe
25 Jan 2010, 15:44
Nu eu am spart-o mah. Eu am spart doar un satelit din diferential. Ala a spart cutia
einstein1984
25 Jan 2010, 15:44
Doar un ax satelit. De aia se schimba asa usor, are mai putine piese.
dr_mKe
25 Jan 2010, 16:23
NU AXUL. AXUL era intreg. Eu am spart pinionul satelit !
cristio_79
25 Jan 2010, 16:32
QUOTE(dr_mKe @ 25 Jan 2010, 16:37)
Argoane, nici nu stii ce usor se schimba vitezele chiar si la -20 cu un Mobil1 sintetic, 75W-90
Si cu uleiul din fabrica se schimba foarte usor. Chiar nu ma asteptam la -17 grade sa se manevreze asa usor. Practic nu este nici o diferenta.
Chiar nicio diferenta ? Tu schimbi vitezele cu piciorul ? Sau e Solenza chiar asa super masina ?
dogy_10
25 Jan 2010, 19:06
la mine la passat se schimba destul de greu, nu agata, dar am dat o tura cu loganu si mult mai usor schimbi vitezele, sa ma gandesc si eu sa schimb uleiul in cutie?
cristio_79
25 Jan 2010, 21:57
QUOTE(Shush @ 25 Jan 2010, 18:16)
Chiar nicio diferenta ? Tu schimbi vitezele cu piciorul ? Sau e Solenza chiar asa super masina ?
Nu, eu schimb normal vitezele. Diferenta este insesizabila. Cum am spus, nu ma asteptam la o temperatura asa scazuta sa se manevreze asa usor cu uleiul de fabrica, ma asteptam sa opuna o oarecare rezistenta.
Si ce legatura are marca sau modelul cu uleiul folosit ? In berlina am bagat ani de-a randul numai ulei sintetic sau semisintetic si toti imi ziceau ca am innebunit, ca arunc banii pe geam.
Diferenta nu este foarte foarte mare, dar nici chiar insesizabila. In primele minute, dupa ce a stat masina o noapte in ger, se simte diferenta.
Ai spus ca ai uleiul original de aia m-am legat de model
dr_mKe
25 Jan 2010, 22:05
Diferenta este foarte clar sesizabila ! La fel cum la pornirea la -18 grade azi dimineata nu s-au auzit tachetii cum se aud la cele care merg cu 0W-40.
sorin1983
25 Jan 2010, 22:21
QUOTE(dogy_10 @ 25 Jan 2010, 19:06)
la mine la passat se schimba destul de greu, nu agata, dar am dat o tura cu loganu si mult mai usor schimbi vitezele, sa ma gandesc si eu sa schimb uleiul in cutie?
Mai bine te gandesti sa schimbi masina...
marian-j
25 Jan 2010, 22:46
QUOTE(einstein1984 @ 22 Jan 2010, 10:52)
MAi citeste de 2 -3 ori. Si dupa aia inca odata. La sfarsit poate intelegi ca eu nu vorbeam de ITP.
Coane argon,imi cer iertare ca-ti voi "polua" dinou topicul dar ma simt dator cu niste scuze si cu cateva precizari.
Colega einstein1984,nu-i prima data cand imi umbla gura fara mine!
Eu eram ferm convins ca te referi la itp.
Spre rusinea mea habar nu am cum se fac omologarile,n-am avut nici macar o data ocazia sa asist la vre-o procedura de gen si nici la vre-un test simulat pe rulori cu colectarea secventiala a noxelor. Imi cer scuze!
Privitor la "procedura" incalzirii sondei de temperatura cu bricheta;o cunosc,stiu ca se mai utilizeaza ici si colo dar te rog sa ma crezi ca eu NU o aplic nici daca ma pici cu ceara!!
Nu o aplic pe urmatoarele considerente:
-lucrez de ceva vreme in domeniul inspectiilor si am avut cateva incidente foarte neplacute cu cateva masini(cateva cu motoare mac care au "crapat" cand le-am turat in vederea efectarii probelor de opacitate si un maskat Alfa Romeo al carei radiator a explodat pur si simplu in momentul efectuarii testului la mers in gol accelerat).Iti dai seama ca daca nu respectam intocamai procedurile eram bun de plata,nu?Si te rog sa ma crezi ca nu ma dau banii afara din casa.
-in statia unde lucrez facem inspectii si la vehiculele din clasa a III a.Din acest motiv avem asa numitele sonde de temperatura "lungi".Au peste 4 m lungime din care vre-o doi sunt "activi" adica pot fi introdusi in tubul de joja.Aceste sonde nu transmit direct si imediat semnalul catre aparatele de gaze ci preiau semnalul de pe senzorul de temperatura aflat in varf, il transmit unui montaj electonic ce "curata" semnalul de factorii perturbatori,il amplifica si abia apoi il trimite catre aparat.Datorita acestei,hai sa-i zicem latențe,temperatura reala a uleiului va ajunge la aparat dupa cca 15-2o de secunde.Iti dai seama ca daca tin flacara unei brichete 20 de secunde pe un senzor de dimensiunile unei gamalii de ac il va lua naiba dupa cateva astfel de solicitari!
-aspectul cel mai prozaic ar fi pretul unei sonde.Daca o sonda "scurta" costa in jur de 400 de ron,pretul pt o sonda "lunga" sare de 250 de euro!Iti dai seama ca pe "praful" asta nu-mi permit "experimente" de gen!Asa ca bag sonda in ulei si nu ma doare capul!!In ultimii trei ani am "busit" o singura sonda din cauza ca am calcat pe fir si l-am smuls din mufa.Am dat o cafea la un coleg electronist care a "carpit" firele inapoi si acum "baletez" cu mare grija pe langa "droturi" !
Imi cer scuze inca o data pentru offtopic!
Executron
25 Jan 2010, 23:24
QUOTE(dogy_10 @ 25 Jan 2010, 19:06)
la mine la passat se schimba destul de greu, nu agata, dar am dat o tura cu loganu si mult mai usor schimbi vitezele, sa ma gandesc si eu sa schimb uleiul in cutie?
Daca e ala original iti recomand cu caldura sa faci asta. La cat de ieftin e uleiul nou si la cat de putin intra nu merita sa nu-l schimbi.
Spala cu benzina/diluant si capacul de la cutie daca il schimbi, ca sa nu se contamineze noul ulei.
dogy_10
25 Jan 2010, 23:58
QUOTE(sorin1983 @ 25 Jan 2010, 21:21)
Mai bine te gandesti sa schimbi masina...
nu te bagi la o combinatie, iti dau pasatu si loganu si mai niste bani si imi dai woou???
cristio_79
26 Jan 2010, 00:10
Daca bagi si Clio in combinatie poate se incurca. Woo-urile sunt masini valoroase, nu se schimba chiar cu orice.
achizitionat de la Bardi cele mai tari amortizoare disponibile si anume Sachs Advantage pe gaz, si flanse amortizor tot Sachs sa nu se plictiseasca, saptamana viitoare le montez, sper sa merite ca nu vreau sa-mi amintesc cat au costat.
DragosP
26 Jan 2010, 11:45
Spune-mi mie și mai postez eu din când în când prețul.
Victoras2001
26 Jan 2010, 11:53
einstein1984
26 Jan 2010, 11:54
Dragos, mai bine vorbesti cu un admin sa-l treaca la semnatura lui argon.
Colegu Marian, nici o problema, noi si esperoul sa fim sanatosi.
cand e vorba de limuzina, cine se uita la pret?
pot spune doar ca daca luam Kayaba pe ulei ieseam la jumatate de pret.
Merced
26 Jan 2010, 13:15
Si eu pot spune ca la final, chiar daca-s un pic mai bune Sachs-urile respective, oricum cu 50% mai bune decata Kayaba nu sunt.
einstein1984
26 Jan 2010, 13:48
QUOTE(argon @ 26 Jan 2010, 12:55)
cand e vorba de limuzina, cine se uita la pret?
Oricine citeste titlul?
Mai bine luai "kabaya".
QUOTE(Merced @ 26 Jan 2010, 13:15)
Si eu pot spune ca la final, chiar daca-s un pic mai bune Sachs-urile respective, oricum cu 50% mai bune decata Kayaba nu sunt.
am vrut cu gaz, cat mai tari cu atat mai bine, kakaya nu aduceau decat ulei.
ionutctn
26 Jan 2010, 15:02
Argon, cat e un amortizor fata Sachs pentru Espero? De curiozitate, nu de alta. Mersi frumos.
Ai PM!
Intrebare pentru cunoscatori
e normal ca la vreo -15 grade asa sa se intareasca amortizoarele asa in general, nu de alta dar de cand cu frigul au inceput sa-mi placa cele existente
dr_mKe
26 Jan 2010, 17:02
Doar cele care au ulei de calitate slaba fac chestia asta sesizabil de mult.
IRONICK
26 Jan 2010, 17:05
Doar alea care au ulei mineral in ele fac asa, cele cu semi sau sintetic nu fac ...
in anul 1995 ce e stantat pe ele, nu cred ca puneau sintetic oricat de oblici aveau ochii. Dr_mke, calitate slaba, sau uzat poate fi totuna, nu?
C@talin
26 Jan 2010, 17:19
alea pe gaz sunt bune
IRONICK
26 Jan 2010, 17:21
io glumeam mah ... aia cu calitatea slaba este nepretuita, parca baga nea gheorghe ulei in ele in spatele blocului
bre asta-i topic serios
deci se intareste sau nu?
C@talin
26 Jan 2010, 17:29
se face pufos si catifelat
IRONICK
26 Jan 2010, 17:32
Da mah se intareste daca este vechi. Sau daca ii danseaza o blonda ...
C@talin
26 Jan 2010, 20:16
vezi sa nu gaureasca tabla daca blonda are experientza
Merced
26 Jan 2010, 21:40
C@talin
26 Jan 2010, 22:16
hmm io la tico inca am amortizoarele originale pe gaz
,si nu se simt deloc uzate.
Cei drept imi place cand merg prin denivelari se aud cum fac fas fas
misc masina si cum iau mana dupa ea sa oprit din balans.
dr_mKe
27 Jan 2010, 00:54
Argoaneee nu mai schimba amortizoarele ca-ti dau oloi de furca Motorex
QUOTE(Merced @ 26 Jan 2010, 21:40)
Apropo, mie mecanicu' care se mai ocupa de Cielo mi-a zis cand am luat amortizoare sa nu iau pe gaz, ca "se duc mai repede".
eu cred ca sunt basme din popor, si mie la un magazin mi-au zis sa nu pun cu gaz, ca-s nasoale, ca se duc repede, etc, ca sa aflu ulterior ca nu aduceau decat pe ulei. Am schimbat magazinul si asa am luat pe gaz.
@dr_mke, aseara cand le-am studiat pe ale tale mi s-au parut cam moi, in sensul ca puteai apasa masina jeler, drept e ca nu balansa deloc daca dadeai drumul, dar mi-ar place sa nu poti apasa deloc masina, cum am vazut la o Nubira2(Monroe pe gaz) care nu are nici intentia de a se inclina in curbe
driverx
27 Jan 2010, 08:26
Aia din arcuri se face ma. Nu din amortizoare.......
arcurile is stock, cu care aceasi masina era barca inainte, le balansai inainte fara probleme, ciudat cum isi schimba arcurile astea comportamentul dupa ce schimbi amortizoarele..
ionutctn
27 Jan 2010, 09:50
Orice amortizor se schimba in mod normal la 80.000 km sau mai devreme daca este cazul. Testul cu apasatul pe masina nu este relevant. Degeaba te apesi pe aripa si se ridica si ramane in pozitie fixa daca la apasare opune o rezistenta foarte mica. Orice amortizor ajuns la km aia are uzura, indiferent ca ni se pare noua ca mai merge sau nu. Asta conduce la distanta de franare mai mare si comportament dinamic defectuos al masinii. Citeam undeva pe net (din greseala, pentru ca de fapt cautam altceva) ca un amortizor uzat lungeste distanta de franare de la 60 km/h sau 80 km/h pana la a sta pe loc cu cativa metri, 2 sau 3 metri ca nu mai retin exact cat scria.
aia ziceam si io, ca la apasare trebuie sa opuna rezistenta mare, deci sa nu o poti apasa deloc brusc cand te lasi pe ea. La amortizoarele asa zise cu gaz e mai probabil sa se intample asta, decat la cele cu ulei, din cate am observat eu.
driverx
27 Jan 2010, 10:09
Ba.....greutatea ta o preia arcul. NU amortizorul. Daca te lasi ceva mai mult de 0.5 secunde pe masina, trebuie sa se lase (in functie de cat lasa arcul). Incearca sa nu confuzi forta arcurilor cu forta unor amortizoare oarecum intepenite.....
ba, ma refeream atunci cand te lasi brusc, ca altfel la amortizoarele mai uzate nu vezi de cate ori balanseaza, doar masand-o usor nu poti apasa suficient.
ionutctn
27 Jan 2010, 10:16
Fara a schimba si arcurile, se observa o diferenta sensibila intre rezistenta la apasare inainte si dupa schimbarea amortizoarelor.
depinde ca unele au rezistente diferite pe compresie vs destindere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.