cj98czh
28 May 2016, 21:19
Baiul ca eu nu l-am gasit pe ala mai scump la elf pe site ..
[attachmentid=1628034369]
R E M U S
28 May 2016, 21:28
Pai nici n-ai sa-l gasesti, e argon edișăn. Doh.
madhorsefuzzy
29 May 2016, 00:48
QUOTE(ursul_bipolar @ 28 May 2016, 22:09)
dar sa nu stai mai mult de 15 mii cu el in motor.
But why? Ca altfel ii zic si eu sa nu stea mai mult de 10 mii cu el in motor.
Argoane: niciunul!!! Eu as merge pe Ravenol VSI 5w40 la 32RON/l sau ~150RON 5l. Parerea mea.
gabize
29 May 2016, 05:31
Nu are "approvals" Renault.
29 May 2016, 07:32:QUOTE(gabize @ 28 May 2016, 17:43)
De ce ai pus mai puțin ulei față de cât e recomandat? Nu ești primul de la care aud de așa ceva și nu știu care e explicația.
dr_mKe
29 May 2016, 07:02
Argoane, când verificăm timpii de accelerație și reprize la GrandTour ? Să vezi ce finom știu să conduc motoarele pe tractorină
dan22y
29 May 2016, 09:33
Ezapt. Daca nu are DPF, poate vedem iesind untul pe teava de esapament
AmunDei
29 May 2016, 10:46
QUOTE(dr_mKe @ 29 May 2016, 07:02)
Argoane, când verificăm timpii de accelerație și reprize la GrandTour ? Să vezi ce finom știu să conduc motoarele pe tractorină
QUOTE(dr_mKe @ 26 May 2016, 10:41)
Eu prefer tehnica cu modulat eliberarea ambreiajului si pedala de gaz complet in podea
Eu zic sa stati potoliti amandoi, e un break de familie si cred ca inca ii mai trebuie ambreiajul, dati-i pace.
madhorsefuzzy
29 May 2016, 11:30
QUOTE(gabize @ 29 May 2016, 06:31)
Nu are "approvals" Renault.
<span class='edit'>29 May 2016, 07:32:</span>
Ba are si d-alea.
QUOTE(AmunDei @ 29 May 2016, 11:46)
Eu zic sa stati potoliti amandoi, e un break de familie si cred ca inca ii mai trebuie ambreiajul, dati-i pace.
Il ele zace o inima de coupe.
Daca exista Laguna coupe 1.5dci 110cp eu zic ca putem sa ne dam cu break-urile cu 2.0dci 150cp.
QUOTE(AmunDei @ 29 May 2016, 11:46)
Eu zic sa stati potoliti amandoi, e un break de familie si cred ca inca ii mai trebuie ambreiajul, dati-i pace.
Discutabil, l-am luat pentru forma, nu neaparat familie, cum spuneam Hatch-ul mi se pare oribil. Iar la interior..in fata spatiul e ok, desi e mai ingusta ca Megane 2, dar in spate, cu scaunul setat pentru mine, un adult nu intra, cand la Megane 2 intra linistit, la aceasi setare a scaunului fata, nici ca volum al portbagajului nu exceleaza, de la polita retractabila in sus, e useless, dar nu ma deranjeaza cu nimic.
cj98czh
29 May 2016, 12:09
Deci leguma este mai mica ca meganul la interior, zici tu ...
ursul_bipolar
29 May 2016, 13:00
QUOTE(madhorsefuzzy @ 29 May 2016, 01:48)
But why? Ca altfel ii zic si eu sa nu stea mai mult de 10 mii cu el in motor.
Valorile de care am vb HTHS si TBN incep sa scada foarte mult dupa 10k. Testele au aratat ca orice ulei de soi, nu poate proteja peste 15 mii. De fapt intervalul limita este intre 10 mii ai 15 mii. Daca ma intrebi eu il schimb la 10k si folosesc eneos sustina 5w 40. Dintre cele 2 valori TBN ar trebui sa aiba atunci cand uleiul este pus in motor o valoare cuprinsa intre 6 si undeva spre 11-12. TBN este rezerva de alcalinitate pusa la dispozitie de ulei. Este foarte clar acum ca daca aceasta valoare se mentine la un grad ridicat bazicitatea uleiului (daunatoare) in urma folosirii lui poate fi anihilata. Aceasta valoare scade f mult dupa 10k cu o margine la 15k. De asta am spus maxim 15k, desi nu am vazut care este valoarea TBN la acel ulei. De remarcat este ca nu am gasit data sheet-ul acelui ulei. Nu toti producatorii fac publice aceste valori.
HTHS este valoarea de forfecare functie de temperatura. Pe mine ma intereseaza valoarea asta pentru ca merg turat. La limita uleiul trebuie sa-si pastreze capacitatea de lubrifiere. De asta un 5w 40 la limita este mai bun ca un 5w 30 pentru ca forfecarea la 5w 30 are loc mai repede pierzandu-si capacitatea de lubrifiere, pe scurt devine mai apos. Ma sunt ai alte caracteristi dar sa spunem ca astea sunt 2 f importante dupa care eu mi-as alege uleiul.
Referitor la ravenol vsi 5w 40. Am avut asa ceva, l-am tinut vreo 2500km in motor. Aveam impresia ca la turatii de peste 4000-4500 motorul este mai zgomotos decat cu uleiul pe care l-am avut inaintea lui. Asta a fost singura mea obiectie. In rest nimic de reprosat.
QUOTE(ursul_bipolar @ 28 May 2016, 22:09)
Probabil valori mai mari HTHS si TBN in favoarea celui mai scump. Este recomandat sa il bagi pe al doilea dar sa nu stai mai mult de 15 mii cu el in motor.
GAsit pdf-uriel tehnice al ambele, identice, dar nu zce de hths sau tbn, doar ca ala mai scump are sigla si cod OEM de Renault in plus pe eticheta..sa fie acelasi lucru, rntech-ul si sxr-ul?
ursul_bipolar
29 May 2016, 14:17
Valorile astea nu sunt publicate de toti producatorii, de asta ti-am zis ca nu am gasit. Putem sa mergem pe burta si sa spunem ca ala mai scump e mai bun. De ex redline, eneos, mobil 1, penzoil si altii publica valorile astea.
Daca as fi in locul tau si motorul ar avea 300k pt linistea mea l-as alege pe ala mai scump daca as vrea musai elf dar nu l-a tine mai mult de 10 maxim 15mii.
Chiar daca fisa zice ca e la fel, banuiala mea e ca ala scump vine pe filiera Renault , si ala ieftin e facut la Brasov, deci calitatea difera..
ursul_bipolar
29 May 2016, 14:23
Sigur exista o diferenta intre ele dar fara fisa tehnica amanuntita nu iti pot spune. Mergi pe ala mai scump ca nu dai o avere.
In principiu uleiul nu-l cumpar de la coltul strazii, ci de la reprezentanta, chiar daca nu il schimb acolo.
ursul_bipolar
29 May 2016, 14:44
Poti sa-l iei si de la emag ca nu e nicio pb. Doar sa te asiguri ca data de productie este 2015 sau 2016.
madhorsefuzzy
29 May 2016, 15:00
QUOTE(cj98czh @ 29 May 2016, 13:09)
Deci leguma este mai mica ca meganul la interior, zici tu ...
Dap. Asa este: legumele sunt inghesuite pe lungime in interior. Daca pe latime stau relativ ok, la inaltime relativ ok, pe lungime sufera grav. L3 meu break e mai mic in lungime interioara decat C'eed break 2008. Portbagajul il are de asemenea mai mic decat acelasi C'eed.
Legumele nu se cumpara pentru spatiu interior. Daca asta urmaresti exista Mondeo si Superb.
QUOTE(ursul_bipolar @ 29 May 2016, 14:00)
Valorile de care am vb HTHS si TBN incep sa scada foarte mult dupa 10k. Testele au aratat ca orice ulei de soi, nu poate proteja peste 15 mii. De fapt intervalul limita este intre 10 mii ai 15 mii.
Am citit si eu tot felul de teste dar sincer am ramas cam nelamurit pentru ca nu am facut teste la uleiul scos din masinile mele niciodata. Dupa 15.000Km cand am schimbat VSI-ul la Logan nu am sesizat nici o diferenta la cald. La pornire la -17 grade C era colosala.
Asa ca eu schimb uleiul in fiecare an in jur de 1 noiembrie sa fie cat mai proaspat la porniri sub 5-7 grade C. 90% din uzura motorului are loc la pornirile la rece. Ca si Km nu depasesc 20.000Km pe an asa ca nu imi fac griji pentru oricare dintre masini.
pishky
29 May 2016, 16:16
QUOTE(argon @ 29 May 2016, 11:41)
Discutabil, l-am luat pentru forma, nu neaparat familie, cum spuneam Hatch-ul mi se pare oribil. Iar la interior..in fata spatiul e ok, desi e mai ingusta ca Megane 2, dar in spate, cu scaunul setat pentru mine, un adult nu intra, cand la Megane 2 intra linistit, la aceasi setare a scaunului fata, nici ca volum al portbagajului nu exceleaza, de la polita retractabila in sus, e useless, dar nu ma deranjeaza cu nimic.
Asa este, hatch-ul este oribil de-a dreptul.
plimba-te tu cativa ani buni cu laguna, si dupa aia suie-te in meganu 2, o sa ti se para mic (singura exceptie ar fi in cazul in care ai 1.60 si esti numai fibra)
QUOTE(cj98czh @ 29 May 2016, 12:09)
Deci leguma este mai mica ca meganul la interior, zici tu ...
da, in esenta, laguna este mai mica decat meganu, meganu este mai mic decat clio, clio este mai mic decat twingo = > barosanii isi iau twingozaur ca sa se dea mari, si laguna asa, de terfeleala pana la munca si inapoi.
Marsu - ai legatura.
E departe internetul să dai o căutare? Nu am căutat pe net, practic intra lejer în același garaj unde megane 2 intra milimetric, pe latime mă refer. Iar spațiul pe bancheta din spate, clar e mai mic, nu e pentru adulți, când în fața sta cineva în jur de 1.80.
Markos
29 May 2016, 18:19
Un rezumat la ultimele 15 pagini?
gabize
29 May 2016, 18:31
Argon are legumă.
29 May 2016, 19:32:QUOTE(gabize @ 28 May 2016, 17:43)
De ce ai pus mai puțin ulei față de cât e recomandat? Nu ești primul de la care aud de așa ceva și nu știu care e explicația.
AR-18-MOS
29 May 2016, 18:45
Nu-i ziceti, va rog io.
@gab ize
Nu ti se pare ca esti cam curios?
Normal ca iegzista o iecsplicatie........
gabize
29 May 2016, 18:47
Când aflu răspunsul, pun poze cu interiorul.
Stai ca ne ecsplica ursu' cu doi poli,ca tot scrie de vreo juma de ora......
ursul_bipolar
29 May 2016, 18:50
QUOTE
(gabize @ 28 May 2016, 17:43)
De ce ai pus mai puțin ulei față de cât e recomandat? Nu ești primul de la care aud de așa ceva și nu știu care e explicația.
Uleiul trebuie sa fie intre semnele maxim si minim. La mine in carte scrie ca daca uleiul este intre aceste limite totul este in regula. Multi prefera sa il tina in acest interval fara sa mearga pana la maxim. Nu este nicio problema daca mergi pana la maxim. Importanat este sanu depasesti. Nu exista niciun alt considerent, este mai mult o optiune care nu dauneaza cu nimic.
QUOTE
Stai ca ne ecsplica ursu' cu doi poli,ca tot scrie de vreo juma de ora......
Markos
29 May 2016, 18:51
io în 12 ani n-am umblat la ulei, unde-i bușonul?
QUOTE(ursul_bipolar @ 29 May 2016, 20:50)
Uleiul trebuie sa fie intre semnele maxim si minim. La mine in carte scrie ca daca uleiul este intre aceste limite totul este in regula. Multi prefera sa il tina in acest interval fara sa mearga pana la maxim. Nu este nicio problema daca mergi pana la maxim. Importanat este sanu depasesti. Nu exista niciun alt considerent, este mai mult o optiune care nu dauneaza cu nimic.
@ gab ize
Multumit acumasa?
Ce spusei io ca ne iecsplica?
ursul_bipolar
29 May 2016, 18:57
Daca il framanta pe om zisei sa fiu si io de folos cumva.
gabize
29 May 2016, 18:58
Io l-am întrebat pe argon!
29 May 2016, 19:59:QUOTE(Markos @ 29 May 2016, 19:51)
io în 12 ani n-am umblat la ulei, unde-i bușonul?
Scrie pe el 710. Îl găsești pe la motor.
cj98czh
29 May 2016, 19:00
Adica tu nu vrei sa intrebi direct unde este cantitatea de ulei dintre maxim si ce arata el in poza ?
Iti spun eu ... a plecat pe esapament
ursul_bipolar
29 May 2016, 19:00
QUOTE
Io l-am întrebat pe argon!
Mă scuzaț
Acu' intelesei si eu sensu'.
madhorsefuzzy
29 May 2016, 19:01
Eu zic ca raspunsul este altul.
Si raspund pentru mine: eu sunt chitros si nu mai cumpar 1l pentru 0.2l. Nu ii bag decat 8l.
QUOTE(ursul_bipolar @ 29 May 2016, 20:57)
Daca il framanta pe om zisei sa fiu si io de folos cumva.
Daca-l framinta inseamna ca-i brutar?
QUOTE(gabize @ 29 May 2016, 20:58)
Io l-am întrebat pe argon!
Ce rau esti!
Dupa ce s-a chinuit atita timp sa scrie.........
gabize
29 May 2016, 19:04
Cum spuneam, mă interesează fix motorul lu' argon. De ce bagă 6,3 sau 6,4 litri și nu 6,6.
Ecsplicatia logica este ca toate limuzinele argoniene produc.Motorina,ulei.
Asa ca el pune 6,3 si scoate 6,6 .
Capisci adesso?
Ca ii mai greu sa scoti tot uleiul din motor sau nu au ei rabdare sa stea pana se scurge tot, asa zic unii...
Daca nici raspunsul de la un clujean nu-l satisface.........
Acolo pe joja sunt 6 litri, vreo 0.3 nu ies, si acolo e diferenta pana la 6.7.
gabize
29 May 2016, 19:21
Poi el pe jojă are mai puțin... dacă nu-l scoți tot (la motorul ăsta e usor să-l scoți tot, rămâne ulei vechi doar dacă faci pitstop de f1) și pui cantitatea uzuală, nu ar trebui ca pe jojă să arate mai mult???
Pe bord arata o liniuta lipsa pe drept, si OIL OK, nu ma deranjeaza, nu spune niciunde sa trebuie sa fie la maxim, ci doar sa completezi cand scade sub minim, banuiesc ca te anunta francezul din bord chiar daca nu verifici joja niciodata.
gabize
29 May 2016, 19:31
Joja are 4 subdiviziuni. Când lipsește una, în bord arată două zerouri lipsă. Și reprezintă lipsa a 300-350ml.
La mine lipseste una pe joja de plastic, una in bord. Pe drept, daca e putin inclinata spre fata, e maxim ambele.
pishky
29 May 2016, 20:23
QUOTE(argon @ 29 May 2016, 17:41)
E departe internetul să dai o căutare? Nu am căutat pe net, practic intra lejer în același garaj unde megane 2 intra milimetric, pe latime mă refer. Iar spațiul pe bancheta din spate, clar e mai mic, nu e pentru adulți, când în fața sta cineva în jur de 1.80.
n-am nevoie sa il intreb pe gogu, ca m-am dat jdemii de km cu ambele, stiu ce mananc.
Dupa ce m-am obisnuit cu laguna si am recondus meganul am avut asa...senzatia ca e...mic.
QUOTE(gabize @ 28 May 2016, 17:43)
De ce ai pus mai puțin ulei față de cât e recomandat? Nu ești primul de la care aud de așa ceva și nu știu care e explicația.
QUOTE(gabize @ 29 May 2016, 20:21)
Poi el pe jojă are mai puțin... dacă nu-l scoți tot (la motorul ăsta e usor să-l scoți tot, rămâne ulei vechi doar dacă faci pitstop de f1) și pui cantitatea uzuală, nu ar trebui ca pe jojă să arate mai mult???
Tu nu la schimbul de ulei te refereai cand ziceai ca o pus mai putin de cat ii recomandat?
andreist
29 May 2016, 20:43
Mai nou, eu am pus 7.5L ulei din capacitate maxima 8L, tot ce am la mana pentru verificat nivelul este un meniu din bord care zice 'Oil level ok'. Este stresant...
gabize
29 May 2016, 20:59
QUOTE(Serje @ 29 May 2016, 21:28)
Tu nu la schimbul de ulei te refereai cand ziceai ca o pus mai putin de cat ii recomandat?
Mă interesa de ce a pus mai puțin decât maxim. Pentru că, în general, la schimb se completează până la gradația superioara.
Io credeam că te referi la cantitate, ca nu o pus 6,6l sau cât ziceati ca intră.
Da la astea nu mai intra apoi și prin filtru de ulei, prin cine știe ce cotloane prin motor? Plus ce mai papa motoru...
gabize
30 May 2016, 06:05
QUOTE(argon @ 29 May 2016, 20:19)
Acolo pe joja sunt 6 litri, vreo 0.3 nu ies, si acolo e diferenta pana la 6.7.
Întrebam pentru că am auzit, prin alte părți, că nu trebuie pus niciodată ulei până la marcajul superior fiindcă există riscul ca o parte din acesta să ajungă în evacuare.
Sunt curios ce se întâmplă cu uleiul când urci un deal mai abrupt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.