Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grandtourul meu de 3000 de euro
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531
marksman
argon nu bea? unsure.gif
argon
noroc cu semnatura ca daca nu nu-mi dadeam seama de unde ai aparut si tu biggrin.gif
Merced
Pe un forum IT unde sunt user de mai multi ani, e obligatoriu sa bagi vechiul username in semnatura o perioada, si mi se pare de foarte mult bun simt treaba asta. Pacat ca nu se implementeaza si aici.
Si sa nu fiu offtopic in acest thread minunat, argoane, te-ai hotarat ce ulei pui ori ba?
argon
Aral 5w40 ca pana acum. Cu asta un consum de 250 ml la 10.000 km e normal, sau sa bag 10w40?
Merced
Lasa 5W40-ul acolo, daca cu d-asta a mers si la vechiu' posesor. Consumu' ala de 250ml e infim.
dr_mKe
LOL deci SN la 120.000 km nu are consum de ulei sesizabil pe joja, nici berlina cu prefuzie nu avea consum sesizabil pe joja biggrin.gif Argoane esti sigur ca nu-i masluit kilometrajul ?

Ca fapt divers Aral este una din celel mai piratate marci de uleiuri de pe piata romaneasca icon_mrgreen.gif
argon
fii sanatos cu Supernova, eu am 16 valve cu tacheti hidraulici, scaderea nvelului uleiului a aparut cred dupa o forja de 800 km pe autostrada la viteze la care nici un om normal la cap nu ar merge cu Supernova, in rest, in mod normal nivelul a ramas neschimbat, d'aia am impresia ca nu fac nici o branza cu 10w40.
dr_mKe
biggrin.gif sanatos sa fiu, si SN are tacheti cu compensare hidraulica a jocului, iar de mers pe autostrada n-are sa vada Sexpero cat a vazut pana acum SN tongue.gif
argon
ce zici tu acolo? la SN reglezi distanta la culbutori ca la berlina, din piulite, eu n-am asa ceva, Logan 16 v poate vrei sa zici ca are. Eu sunt linistit ca la Opeluri mai noi cu motoare derivate din al meu in 16 v, cine are consum mai mic de 1 litru la 10.000 km e fericit.



QUOTE(dr_mKe @ 8 Nov 2009, 13:39)
iar de mers pe autostrada n-are sa vada Sexpero cat a vazut pana acum SN  tongue.gif
*


rolleyes.gif am zis tongue.gif
QUOTE(argon @ 8 Nov 2009, 13:32)
om normal la cap
*

ArtVandelay
tot ce e pana la 250 ml/1000 km e ok biggrin.gif
argon
Clar! Fordu' cat consuma? rolleyes.gif tin minte ca la Dacie consumul maxim admis era 900 ml la 1000 km. Daca era peste, te rugau sa contactezi un service autorizat biggrin.gif
Merced
250 de ml pot fi si pierduti pe undeva, de exemplu pe la capacul culbutorilor. Nici nu stiu cum arata sub capota motoru' tau, dar am impresia ca are un capac de plastic ca la masinile noi peste motor...
Nu mi-as face griji pentru un asemenea consum.
argon
nu are nimic de plastic.
ArtVandelay
QUOTE(argon @ 8 Nov 2009, 16:00)
Clar! Fordu' cat consuma? rolleyes.gif  tin minte ca la Dacie consumul maxim admis era 900 ml la 1000 km. Daca era peste, te rugau sa contactezi un service autorizat biggrin.gif
*



Parca asa auzisem pe la un curs biggrin.gif da' daca stau sa ma gandesc 2,5 litri/10.000 km e enorm, cred ca nu am inteles eu bine. sau se referea la tdi-uri laugh.gif
Fordul nu stiu cat consuma, sau daca consuma happy.gif la nici 10.000km pe an cine sta sa se uite icon_mrgreen.gif
cdadan
QUOTE(argon @ 8 Nov 2009, 13:32)
o forja de 800 km pe autostrada la viteze la care nici un om normal la cap nu ar merge cu Supernova
*


Daca tot ai amintit, de ce nu ne uimesti cu o cifra? Sunt si eu curios, ca fost posesor de SupeRnova.
Fan3
logic ca nu are nimic de plastic...aspectu nu conteaza, vb de performanta aici:)
motoarele DAEWOO 16v
nh1980ro
QUOTE(argon @ 8 Nov 2009, 16:10)
nu are nimic de plastic.


La voi acolo nu e praf?
Ca la mine dupa 3 luni motorul zici ca a stat in noroi.. biggrin.gif
dogy_10
QUOTE(dr_mKe @ 8 Nov 2009, 12:39)
biggrin.gif sanatos sa fiu, si SN are tacheti cu compensare hidraulica a jocului, iar de mers pe autostrada n-are sa vada Sexpero cat a vazut pana acum SN  tongue.gif
*



mai tu asta cu supernova, tu nu pricepi ca limuzinele astea cu "saispevalve" merg pe ulei, nu pe benzina????
l@u
QUOTE(Merced @ 8 Nov 2009, 15:07)
Nici nu stiu cum arata sub capota motoru' tau, dar am impresia ca are un capac de plastic ca la masinile noi peste motor...
Nu mi-as face griji pentru un asemenea consum.
*




radmasa.gif .......bre el are espero
Merced
Trebuia sa pun ghilimele, ca oricum sunt si masini mai vechi decat Espero-ul care au capacu' de plastic peste motor.
Intre timp imi adusesem aminte cum are el motoru', avand doua axe cu came e ditamai capacu' ala.
argon
QUOTE(cdadan @ 8 Nov 2009, 18:02)
Daca tot ai amintit, de ce nu ne uimesti cu o cifra? Sunt si eu curios, ca fost posesor de SupeRnova.
*




nu e vorba de cifre si recorduri, ci de pastrarea unei viteze decente mult timp, la care sa merg confortabil si linistit, viteza la care daca ai merge cu Supernova iti trebuie niste pauze sa te odihnesti de atata vajaiala si senzatii tari, pe langa ca trebuie sa alimentezi.
axabrt
deci ca si complectare la ce zice argon p-aici...
El cam are dreptate, motoarele mai noi de pe Vectre (1.6 benzina - consuma ulei in draci).

De exemplu, al meu a halit pana acu cam juma de litru un 7000 de km, dupa mers la turatii ridicate. E drept motivul exact pentru care consuma ulei cred ca e mai degraba calitatea slaba a acestuia, depinde de cat de original e...anu trecut n-a consumat deloc, acu am schimbat tot cu ulei GM dar scria si in greceste pe bidon. La ala de anu trecut era Made in Germany, nici un gram.
Asta e Made in EU, si cred ca imi mai mananca inca juma de litru pana il schimb.
Marty
QUOTE(l@u @ 8 Nov 2009, 23:18)
radmasa.gif .......bre el are espero
*

... la min-a doua
C@talin
iesit din rodaj de curand ?
axabrt
bai argoane hai ca as fi de acord cu zgomotele si senzatiile tari in supernova, da la faza cu alimentatu chiar esti p-afara.
Nu iau apararea Supernovii, da este una dintre masinile cu cel mai mic consum pe care l-am vazut la o masina, exceptand alea cu motor de 800...

9 Nov 2009, 11:35:
multe pot sa zic eu de supernova, da de consumul ei nu m-am luat niciodata, intelegi ?
madkat
Mai Argoane - poti sa zici orice de bine de Woo-urile astea vechi - numai de consum nu... iar din toata gama doar Tico se compara cu SRN-ul la consumuri.
E7J-ul ala este "nesimtit" ... Motorul de cielo de exemplu ii este superior doar din punct de vedere al fiabilitatii... in rest...

Si asta iti spun ca posesor de cielo (de nou, nemanarit bla-bla) fost utilizator de nubira si matiz - si fost posesor de SRN...

axabrt
Motoru de 1.5 consuma decent. Dar tot nu consuma mai putin decat 1.4 pe supernova.
De fapt consuma cam cat 1.4 pe Logan: cam 10 in oras si 5-6 afara.
Supernova ia 9 in oras si 5 afara zic eu
argon
ma refeream la consumuri la viteze mari, nu la mers de drumurile noastre, SN sare de 10 % la 160 km/h, daca chiar esti cu capul si mergi asa, dar chiar si la drumurile noastre am vreo 5.5 - 6 %, pana in 100 km/h, daca SN scoate 4 %, bravo ei, nu ma dereanjeaza sa bag mai mult in benzina, si conforul e pe masura. Deocamdata am in plan sa trec la Leganza, deci consumul e ultimul criteriu pe lista mea de prioritati.
vijelie
Ma intreb ce tot amani momentul trecerii la Opel Rekord, doar a fost o masina si mai fiabila.
b76bgaarh
cummmmm

vinzi tu frumusete de limuzina????
argon
QUOTE(vijelie @ 9 Nov 2009, 14:07)
Ma intreb ce tot amani momentul trecerii la Opel Rekord, doar a fost o masina si mai fiabila.
*




a fost, bine zici, dar o Leganza din 2002 e mai OK.

QUOTE(b76bgaarh @ 9 Nov 2009, 14:07)
vinzi tu frumusete de limuzina????
*



dar 'Limuzina mea de 3500 de euro' nu suna bine? unsure.gif
madkat
QUOTE(axabrt @ 9 Nov 2009, 14:19)
Motoru de 1.5 consuma decent. Dar tot nu consuma mai putin decat 1.4 pe supernova.
De fapt consuma cam cat 1.4 pe Logan: cam 10 in oras si 5-6 afara.
Supernova ia 9 in oras si 5 afara zic eu
*



Mai exact 12 in oras si 7-8 afara
Asta la mers normal. Batraneste, da, poate consuma cat zici smile.gif
Supernova imi lua - in acelas stil de mers maxim 9 in oras si 6,5 afara.

La viteze mari sustinute - ambele consuma multisor - diferenta nu e mare insa - Woo-urile fiind avantajate de treapta a 5-a ceva mai bine etajata - pentru viteze mari (turatie mai mica la aceeasi viteza - fata de SRN)

Cu toate astea - NU m-as intoarce la SRN, in afara de motor si cutie (doar ca si performante nu si fiabilitate) - este net inferioara Woo-urilor...
argon
1,5 OHC are consum mai mare decat 1,5 DOHC, si nu chiar de neglijat, vreo 1 litru in plus la acelasi stil de mers, asta am remarcat cand mai aveam Cielo-uri la intreprindere.
cdadan
QUOTE(axabrt @ 9 Nov 2009, 13:19)
Supernova ia 9 in oras si 5 afara zic eu
*


In oras nu zic nimic, depinde de oras. Dar in afara 5 ?! radmasa.gif
vijelie
Uneori cu minus.
Merced
QUOTE(argon @ 9 Nov 2009, 15:19)
1,5 OHC are consum mai mare decat 1,5 DOHC, si nu chiar de neglijat, vreo 1 litru in plus la acelasi stil de mers, asta am remarcat cand mai aveam Cielo-uri la intreprindere.
*



P-asta nu stiu de unde ai scos-o. radmasa.gif O fi avand ala al tau ca-i coreean, ca toate Cielo-urile 1.5 DOHC in care m-am urcat eu mancau 10% in oras, si nu vreo capitala ci Pitesti, indiferent de conditii. Si daca urmaresti pareri ale oamenilor care au detinut initial OHC coreean, si au facut "upgrade" la un DOHC romanesc s-au fript din punctul de vedere consumului, si dupa cum stii si tu, nu numai.
Eu abia astept sa faci pasu' la Leganza, poate-mi zici si mie din avans cat vrei pe limuzina asta(normal ca o sa bagi in pret, o sa faci bijnita mare 04.gif ), ca as lua-o eu. wink.gif
ArtVandelay
depinde de ce model e vorba, de exemplu prima generatie de cielo avea un sistem de injectie in care toate injectoarele pulverizau in acelasi timp, de unde si noxe si consum mai mare, probabil la generatiile urmatoare a mai scazut consumul
cdadan
Cum sa "pulverizeze" toate in acelasi timp? Ca la spalatoarele de parbriz? radmasa.gif
Merced: nu poate sa-ti ceara mai mult decat apare in titlul topicului.
bulan
QUOTE(argon @ 9 Nov 2009, 14:01)
Deocamdata am in plan sa trec la Leganza
*


QUOTE(argon @ 9 Nov 2009, 14:08)
o Leganza din 2002 e mai OK.
dar 'Limuzina mea de 3500 de euro' nu suna bine? unsure.gif
*


Domnule argon iti fac o propunere de afaceri!Nu pe mesagerie privata ci aici pe topic in mod transparent.Iti dau 3500 de euro pe limuzina Espero cu tot cu topic.Fa pasul la Leganza si sa fii sanatos!!!Ma roade invidia cand vad cate postari ai pe topic.Dau banu cu toata inima numai sa am cel mai bengos topic de la jurnal de bord de pe forumurile reunite Dacia&Reno.
ArtVandelay
QUOTE(cdadan @ 9 Nov 2009, 20:44)
Cum sa "pulverizeze" toate in acelasi timp? Ca la spalatoarele de parbriz?  radmasa.gif
Merced: nu poate sa-ti ceara mai mult decat apare in titlul topicului.
*



Ce ti se pare asa anormal ?e injectie indirecta, la fel cum la monopunct un singur injector pulveriza in galerie, asa era si aici, un singur cilindru isi primea combustibilul cand trebuia, restul injectoarelor pulverizau in poarta supapei (cu ea inchisa)

mai exista si injectie de tip 2 cate 2, ca fapt divers..
argon
aproape toate benzinarele de pe piata din trecut si prezent sunt injectie indirecta, parca Mitsubishi(printre altii?) inventase la un moment dat GDI, adica injectorul pulveriza direct in cilindru, am vazut cum merge un Pajero Pinin de vreo 10 ani cu motor de genul ala si nu era nimic iesit din comun fata de un benzinar obisnuit.

Andy_ACS
QUOTE(argon @ 9 Nov 2009, 14:19)
1,5 OHC are consum mai mare decat 1,5 DOHC, si nu chiar de neglijat, vreo 1 litru in plus la acelasi stil de mers, asta am remarcat cand mai aveam Cielo-uri la intreprindere.
*



Fals! E tocmai pe dos. Bine, stim, a ta e coreana, a alta mancare de peste, etc, etc deci nu se compara cu restul.

QUOTE(ArtVandelay @ 9 Nov 2009, 18:42)
[...] prima generatie de cielo avea un sistem de injectie in care toate injectoarele pulverizau in acelasi timp, de unde si noxe si consum mai mare, probabil la generatiile urmatoare a mai scazut consumul
*



Mi se pare de Bula. Cum sa pulverizeze simultan injectoarele din moment ce fiecare cilindru e in alt timp motor???

Bafta!
ArtVandelay
http://www.gogo.ro/arrow/cielo.htm

Tip 1,5 DOHC MPI Euro II
4 cilindri in linie
Sistem de alimentare injectie multipunct, simultana controlata electronic
Tip combustibil benzina min. C091
fara plumb

http://stud.usv.ro/~laxinti/proiect/betiru...ewoo/matiz.html
vad ca si matizul are la fel

care e problema daca e in alt timp motor cand pulverizeaza injectorul? doar nu pleaca nicaieri benzina din poarta supapei
argon
la mine la non euro injectoarele 'pisa' pe rand...
Andy_ACS
@ArtVandelay inca nu m-ai convins smile.gif
Ca sa fie clar, tu spui ca de fiecare data toate 4 injectoarele pulverizeaza, insa numai unul e in timpul motor necesar (admisie) si primeste benzina, iar restul nu primesc benzina atunci. Ce se intampla cu benzina pulverizata aiurea? se intoarce pe retur/e preluata la urmatoarea admisie a cilindrului, dar atunci injectoarele pulverizeaza iar, nu?
Daca e asa (desi nu cred) e un sistem cretin.

Bafta!
ArtVandelay
cum naiba sa se intoarca pe retur din moment ce in poarta supapei e in flux de aer aproape continuu?

Multi-point fuel injection

Multi-point fuel injection injects fuel into the intake port just upstream of the cylinder's intake valve, rather than at a central point within an intake manifold, referred to as SPFI, or single point fuel injection. MPFI (or just MPI) systems can be sequential, in which injection is timed to coincide with each cylinder's intake stroke, batched, in which fuel is injected to the cylinders in groups, without precise synchronization to any particular cylinder's intake stroke, or Simultaneous, in which fuel is injected at the same time to all the cylinders.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_injection

sau

manualul de reparatii cielo, pagina 255
http://anagabriela.ro/Manuale%20Daewoo/Cie...e%20service.pdf


QUOTE(Andy_ACS)
Ce se intampla cu benzina pulverizata aiurea? se intoarce pe retur/e preluata la urmatoarea admisie a cilindrului, dar atunci injectoarele pulverizeaza iar, nu?


e preluata la urmatoarea admisie
injectoarele nu pulverizeaza iar atunci, pulverizeaza o singura data pe cele 4 cicluri
bulan
Adica te faci ca nu ai citit postul cu oferta?Zi dai limuzina sau nu?
argon
am citit-o, dar nu e de vanzare 04.gif doar pe topic separat cat dai? huh.gif


ArtVandelay, am citit ce ai zis p'aici, a mea e secventiala, sa-nteleg ca de aia difera consumul de la Cielo-urile romanesti DOHC?!
ydaniel
nu mitsu a inventat gdi.acest sistem a aparut pe avioanele germane in WW2!
bulan
Avand in vedere ca ai cel mai tare topic tu cat ceri?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.