Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grandtourul meu de 3000 de euro
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531
argon
care parte de sus a masinii? identica? fii serios, incercuieste-mi in poza ce ti se pare tie ca seamana macar, ca eu nu vad absolut nici o asemanare.
Maskatu
Ambele au geamuri laterale, parbriz si luneta biggrin.gif
argon
serios, acu, n'ar fi o problema sa semene, cu ce m-ar deranja, dar nu l-au platit degeaba pe Bertone sa copieze un Opel, masinile nu seamana, incepand cu stalpii parbrizului gen renault 12 la ascona si ingropati sub usi la espero, plafonul la unghi diferit, streasinile plafonului gen oldschool la ascona, si plafon in continuitate cu usile la espero, stalpii lunetei diferiti, geamuri in plus..etc.

In schimb Cielo si sedan si hatchback e copiat fidel dupa kadett inclusiv bordul.
dr_mKe
In Deva exista un Opel Kadett Caravan modificat cu partea din fata de Cielo, daca-ti aduci aminte radmasa.gif
dogy_10
QUOTE(argon @ 23 Jan 2010, 11:52)
serios, acu, n'ar fi o problema sa semene, cu ce m-ar deranja, dar nu l-au platit degeaba pe Bertone sa copieze un Opel, masinile nu seamana, incepand cu stalpii parbrizului gen renault 12 la ascona si ingropati sub usi la espero, plafonul la unghi diferit, streasinile plafonului gen oldschool la ascona, si plafon in continuitate cu usile la espero, stalpii lunetei diferiti, geamuri in plus..etc.

In schimb Cielo si sedan si hatchback e copiat fidel dupa kadett inclusiv bordul.
*




da, am confundat masinile, dar stiu ca e un opel care seamana, am vazut intr-o zi unu si chiar ma gandeam ca e aproape identic
bmwh548
Calibra...seamana binisor modelele.
FLP
QUOTE(argon @ 23 Jan 2010, 09:05)
Nu esti tu in masura sa lamuresti pe nimeni, din simplul motiv ca habar nu ai.  Modelul Espero a fost scos din productie pentru ca a fost inlcuit de Leganza, nu ca s-a luat nici o licenta de catre nimeni, si pur si simplu ia fost de ajuns 8 ani de productie ca nu e Dacia 1300. Espero nu a fost o copie a nimanui, din contra a fost o masina cu un designer celebru, singura asemanare cu Ascona e ca au impartit aceasi platforma General motors, impreuna cu alte 15 modele diferite(de care sunt sigur ca habar nu ai).  Apropos, da-mi exemplu de niste asemanari cu Ascona, ca-s si io curios wacko.gif Cu Xantia as intelege, dar e facuta dupa, de acelasi designer.
*




Nu m-ai convins cu poza aia. M-ai convins ca ai citit pagina de wiki. Dovezi adevarate ca exista Chevrolet espero ?
einstein1984
De unde dovezi daca in momentul ala erau facute de companii diferite. E cam si cum ai zice ca exista Renault 1410 .
argon
kalos s-a vandut nu demult in Ungaria sub marca Daewoo si la noi sub Chevrolet. Dovezi concrete inafara de cateva espero-uri aduse de dincolo vazute de mine cu sigla Chevrolet nu am de unde . Nu cred ca si-au facut ei tiuning, ca lipeau BMW enetual.
Merced
Da' Espero era scos din productie in momentu' achizitiei Daewoo de catre GM.
dogy_10
si ce treaba are kalos cu sexpero, eu din cate stiu dupa ce woo a dat faliment, GM a cumparat aproape toate uzinele woo, mai putin cea de la craiova, dar poate gresesc eu.... oricum nu vad ce legatura are daca s-a produs sau nu sexpero si sub marca chevrolet, ca tehnica e clar un opel....produs de galbejiti
argon
inafara ca e aceasi marca ce treaba ar putea avea?

<span class='edit'>23 Jan 2010, 20:40:</span>
QUOTE(Merced @ 23 Jan 2010, 20:32)
Da' Espero era scos din productie in momentu' achizitiei Daewoo de catre GM.
*



Care achizitie? Daewoo a tinut de GM pana in 1992, cu o pauza pana in 1999. Ai impresia ca foloseau tehnici opel prin metoda chineza?
dogy_10
ok, eu vroiam sa explic, ca in momentul in care se fabrica espero, daewoo nu era o marca care facea parte din concernul GM

<span class='edit'>23 Jan 2010, 19:42:</span>
QUOTE(argon @ 23 Jan 2010, 19:37)
inafara ca e aceasi marca ce treaba ar putea avea?

<span class='edit'>23 Jan 2010, 20:40:</span>
Care achizitie?  Daewoo a tinut de GM pana in 1992, cu o pauza pana in 1999. Ai impresia ca foloseau tehnici opel prin metoda chineza?
*



si dacia producea renault 12 si nu facea parte din grupul renault..... exista o chestie misto careia ii zice licienta
argon
era cand a inceput sa se fabrice.


EDIT:

Suntem toti pe langa, marca Daewoo exista bine mersi in ziua de azi si are 9 modele, dar nu stiu pe ce piete se vinde sub acest nume.

http://www.gmdaewoo.co.kr/kor/index.jsp mie imi plac unele 04.gif
dogy_10
toate sunt modele gm restilizate
cristio_79
QUOTE(argon @ 23 Jan 2010, 21:31)
kalos s-a vandut nu demult in Ungaria sub marca Daewoo si la noi sub Chevrolet.  Dovezi concrete inafara de cateva espero-uri aduse de dincolo vazute de mine cu sigla Chevrolet nu am de unde . Nu cred ca si-au facut ei tiuning, ca lipeau BMW enetual.
*


In Constanta vad ca e o "moda" printre posesorii de Opel, Astra in special, sa-si puna sigle de Vauxhall. Problema e ca unii sunt cam "saracuti" si isi pun sigla, dar inscriptia Opel ramane, sau isi pun sigla de Vauxhall in bot ca da mai bine si pe portbagaj ramane cea de Opel.
Asa si alea vazute de tine, da mai bine cu Chevrolet decat cu Daewoo.
andreiutzu
revin cu o precizare referitoare la licenta Opele pentru modelul Daewoo Espero. dl argon vorbesc in cunostiinta de cauza informatia referitoare la licenta Opel pentru Daewoo Espero fiind primita de la fostul director de vanzari al fabricii Daewoo Craiova dl Ion Stancu! cu asta am incheiat referitor la Daewoo Espero si Opel Ascona!
FLP
Andreiutzu, pui la indoiala ceea ce zice argon?
argon
QUOTE(andreiutzu @ 23 Jan 2010, 22:46)
revin cu o precizare referitoare la licenta Opele pentru modelul Daewoo Espero. dl argon vorbesc in cunostiinta de cauza informatia referitoare la licenta Opel pentru Daewoo Espero fiind primita de la fostul director de vanzari al fabricii Daewoo Craiova dl Ion Stancu! cu asta am incheiat referitor la Daewoo Espero si Opel Ascona!
*



Sa-si vada de treaba directosasul respectiv . Espero nu a avut nici o tangenta cu fabrica din Romania si doreii de la noi, ca probabil se alegea praful de el. Probabil se referea la Cielo vs Opel Kadett.
vijelie
Espero, Nubira, tot un drac pt dl director, banu' sa iasa.
einstein1984
Eu cred ca daca se mai gandeste Argon mult, afla ca de fapt licenta pentru espero nu venea de la Opel, ci de fapt a fost un proiect secret al Cadillac.
argon
Pontiac! nimic nu stii mad.gif
vijelie
sah mat
einstein1984
CAdillac ziceam eu ca e marca de lux a lui GM... insa tot nume de indian e si Pontiac.
C@talin
bmw m6 era conceput tot pe platforma espero ? unsure.gif
dogy_10
vedeti ca nu stiti nicicare cum sta treaba, espero e un proiect secret a lui chuck norris
bulan
Daca topicul asta ar fi fost contemporan cu perioada cand se vindea Espero nu s-ar mai fi scos din fabricatie si ar fi avut si marca Espero un succes ca al acestui topic.
nh1980ro
Ca SOlenza asa... rolleyes.gif
argon
ontopic: vreau sa verific nivelul uleiului din cutie, pentru ca nu s-a umblat niciodata acolo, si daca e cazul completare, manualul zice sec SAE80W, exista? asa cer la magazin? as vrea fix ce zice, ca se va amesteca cu cel existent, asa ca pas multigraduri de genul 70w80, sa nu reactioneze.
Merced
E la nivel uleiu', te uiti degeaba. Ultima oara am verificat la Cielo acum cateva luni si era ok. Ala e 80W90 daca nu ma insel, cine-mi face mie masina mi-a recomandat sa iau Agip, e un ulei de culoare rosie, daca vreau sa-l schimb. Insa n-am mai stat de asta, oricum daca l-as fi schimbat puneam ceva mai subtire si sintetic, ca iarna se cam face marmelada si tragi de schimbator mult mai greu.
argon
nu ai cum sa-l schimbi pentru ca nu are buson de golire, e pe ''viata''. Doar completare.
C@talin
si cand schimbi planetarele ? nu golsesti cum ma sa naiba buson goliere.
argon
la ala de la munca pe la 450.000 km batea o planetara si a fost schimbata, a fost 1400 ron aia scurta. Ma gandesc ca ce curge la interventii il completezi la urma, dar buson de golire sigur nu are si in carte zice 'nu necesita schimbare'.
dr_mKe
14 meleoane o planetara de Sexpero ? blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
C@talin
bmw e mic copil laugh.gif
argon
QUOTE(dr_mKe @ 24 Jan 2010, 19:15)
14 meleoane o planetara de Sexpero ?  blink.gif  blink.gif  blink.gif  blink.gif  blink.gif
*



cam asa, dar in exploatarea normala de 'persoana fizica' nu o sa ai niciodata nevoie, ca nu e Dacie sa le schimbi din suta'n suta de mii.
dr_mKe
Cam scump blink.gif
Laurentziu83
QUOTE(dr_mKe @ 24 Jan 2010, 20:15)
14 meleoane o planetara de Sexpero ?  blink.gif  blink.gif  blink.gif  blink.gif  blink.gif
*


Pai aia e masina de institutie de stat, pot sa coste oricat piesele, contribuabilul plateste.
Maskatu
A zis de cea scurta... cea lunga cat o fi? blink.gif Nu va mai mirati... ia vedeti cat costa o planetara de reno... blush.gif
Merced
Nu se schimba o rola uleiu', astea-s basme. Nu cred sa difere atat de mult cutia de cea de la Cielo. Da, nu exista un buson propriu-zis la ea(vorbesc de Cielo), da' exista un capac care se poate desface si curge si mama uleiului dupaia. Ce mai trebuie in plus, pe langa uleiu' de schimb, o garnitura pentru acel capac, care mai costa vreo 10 lei.
Cat despre pretu' planetarei, nu stiu de ce va mira, cam atat e o planetara intreaga de firma buna la multe masini. Ideea e de ce s-a schimbat toata planetara, si nu doar capul acesteia care-i simtitor mai ieftin. wink.gif
dr_mKe
Oare sa fi batut o planetara la limuzina ? Cea scurta probabil ? icon_mrgreen.gif
argon
am zis odata, la 450.000 km.

@ Merced, capacul ala e in vederea demontarii cutiei, crezi ca m'apuc de demontat cutia sa schimb uleiul? e ca si cum ai schimba uleiul la motor desfacand baia, daca zice clar c anu se schimba niciodata ala e, eu vreau doar completare, daca e cazul, sper sa nu fie, ca e uscat pe sub si motorul si cutia.
einstein1984
Argoane tata, si loganu are cutia cu ungere "pe viata" dar asta nu inseamna ca nu are buson de golire. Starea uleiului (culoare si miros) precum si prezenta piliturii sunt metode importante de diagnostic pentru o cutie mecanica daca vrei sa afli cand e cazul sa o desfaci sau nu.
Nu mai bine te uiti tu sub ea sa vezi unde e busonul ala? Asta inainte sa afirmi ca daca nu e nevoie de el nu exista.
Uleiuri monograde de cutie sunt de pe vremea dinozaurilor, mai bine il schimbi pe tot cu un 75W80 macar.
P.S. La multe masini se poate schimba una din planetare fara a schimba uleiul din cutie.
Merced
Nu e buson de golire, da' nici mare greutate nu e sa-l schimbi dand jos capacu' ala.
argon
QUOTE(einstein1984 @ 25 Jan 2010, 08:44)
Nu mai bine te uiti tu sub ea sa vezi unde e busonul ala? Asta inainte sa afirmi ca daca nu e nevoie de el nu exista.
 
*



M-am uitat, nu are, am luat manualul de service s-a confirmat.

Cutia are o valva in partea de sus, si un buson de nivel pe partea cu planetara lunga, se desface ala, si se pune pe la cel de sus pana da afara pe cel de pe laterala, asta e procedura de aducere la nivel.

Intrebare, are ceva daca ipotetic sa zicem completez cu multigrad de exemplu 80w90 peste ala existent? ca la motor nu-i recomandata amestecarea.
Merced
Tu n-auzi ca n-ai de ce completa ca e la nivel? 04.gif
argon
daca cumva trebe, vreau sa fiu informat blush.gif
einstein1984
Ipotetic, eu zic sa-l schimbi nu sa-l completezi. 3 litri de ulei te duc la vreo 70 de lei, nu e un capat de tara si stii ca e treaba bine facuta.
argon
1,8 litri. O sa ma intereseaz daca se poate trage cu un furtun pe gaura laterala.
einstein1984
Doar atat? Si mai ieftin. Si vezi de capacul mentionat mai devreme, sa nu lasi namolul pe fundul carterului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.