QUOTE(argon @ 19 Apr 2010, 19:43)
Subturare, asta e explicatia. Cand e plina tara de soferi care la 60 la ora ii dau a 5-a, normal sa li se para ca nu trage cu AC-ul pornit.
La Matiz se aplica regula "Motoarele mici traiesc din turatie", daca o respecti, vei fi foarte multumit de masina. De asta nici nu i-au pus turometru, ai fi surprins sa vezi ca schimbi vitezele la 5000 de ture in extraurban ca sa traga motorul la fel de bine ca un 1.6. In schimb daca il inveti in regimul asta, nu ti se va mai parea asa zgomotos motorul, iar bujiile vor fi albe, nu va trepida, etc.
QUOTE(Maskatu @ 19 Apr 2010, 20:32)
Ce ma enerveaza pe mine este ca nu au temorizare la stergatoare... cel putin cea cu care am mers eu nu avea. Asa este la toate sau doar la cele ieftine?
Doar de la SE in sus gasesti temporizator la stergatoare, si pornirea stergatoarelor cand actionezi stropitorile.
Se poate pune insa fara probleme un releu de temporizare de dacie la 20 ron in circuit, si obtii atat temporizator variabil, cat si pornirea stergatoarelor la actionarea stropitorilor. Gasesti schema pe gmclub, eu l-am dotat asta vara cu asa ceva, in plus i-am mai pus si buzzer de faruri aprinse, buzzer ce a venit bonus cu bec martor pentru usi deschise. Am cumparat un bec de bord de dacie si l-am infipt in locasul corespunzator din bord. Matizele ieftine nu au martor in bord pentru usi deschise, dar tabloul de bord e prevazut pentru asa ceva, dupa cum e prevazut cu locas pentru farurile de ceata sau pentru starea ABS-ului sau a airbag-ului.
De asemenea, am compensat cat de cat lipsa servodirectiei cu o husa de volan. Tot ce pot sa-ti zic e ca dai cu tunul pana gasesti in targuri o husa neagra, simpla, altfel e plin de cucuri de huse de volan imitatie din piele ce imita lemnul. Cand am gasit si eu ceva negru si simplu, vanzatoarea se uita la mine cu o privire gen "ce bine ca am gasit sa dau husa aia care nu se vindea".
Matizul l-am avut cat am fost student la Iasi (unii dintre membrii ieseni poate isi mai amintesc cand veneam la intalniri in Iasi cu un Matiz albastru cu numere de CT), si am carat de toate cu el, intr-o ocazie am carat si un frigider din Bularga pana in Targusor, daca aveam Logan trebuia sa apelez la o duba, am carat bagaje si pachete de imi cadea uneori ceva in cap cand eram la volan, am carat de la Iasi la Roman 2 boxe mari de sonorizari la nunti, de nu mai incapea nimic in spate, statia de amplificare a tinut-o colegul in brate, cu toate astea mergea fara sa cracneasca, oricat o incarcam, tot atingea macar 140 pe bord.
Am bagat-o in mocirle pe drumul Tansa-Dagata (in apropiere de satul 10 Prajini, jud Iasi) de pana la urma a necesitat interventia unei carute sa ma aduca inapoi, dar pana acolo am ajuns, chiar daca am avut noroi pe capota dupa asta.
Cauciucuri de iarna n-am avut la ea cat am fost student, de-abia acum are, si le are si vara (ca nu se stie cand plec la o innoroiala cu el), in schimb se descurca onorabil pe gheata si zapada cu anvelopele stock, la nevoie, daca nu mai mergea, o lasam in treapta 1, la relanti, si impingeam cu portiera deschisa.
Oricum, stabilitatea nu e punctul ei forte, mai ales pe viraje, unde se simte centrul de greutate relativ sus, si in plus e relativ inconfortabila la drumuri lungi, unde trebuie sa folosesti 110% din puterea motorului ca sa te mentii in trafic si sa nu mergi ca bunica, motiv pentru care imi consuma peste 5.5% (chiar spre 6) extraurban in acelasi ritm in care Megane-ul, la cilindree si putere dubla, imi consuma 6.5%.
De exemplu, nu as face mai mult de 500 de km intr-o zi cu ea, ar fi prea obositor. Am facut Galati-Targu Jiu si Sibiu-Bucuresti-Focsani-Galati (la drumul asta am inchis ochii vreo ora in Buzau), dar am ajuns rupt acasa.