marksman
11 Jan 2013, 15:25
argon uita ca un motor de litraj mai mic trebuie turat mai mult decat acelasi tip de motor de litraj mai mare ca sa obtina aceleasi performante. Lucru care se traduce prin consum (consum, argoane, nu productie!) de combustibil.
Catalinmodena
11 Jan 2013, 16:57
Ok.Analizam oferata Renault in materie de motoare puse pe M2 si luam in comparatie 1.4 16v,1.6 16v si 1.5 85 caluti.Raspundeti voi OBIECTIV care s-a dovedit cel mai fiabil,si carui motor raportul putere/costuri intretinere/taxe ii este favorabil?
C a t a l i n
11 Jan 2013, 17:13
Uzura e puțin importantă în cazul primului proprietar. Uzura se manifestă la al 2-lea, al 3-lea, al argon-ia proprietar.
Daca reno a facut ceva bun, sunt motoarele pe benzina aspirate fara fulie defazoare, la 140.000 km uzura e inperceptibila, pana la 300.000 tine linistit cu ulei de top, alea picate la 200.000, sunt de la uleiul semisintetic de 100 de lei 5 litri.
vallyyy
11 Jan 2013, 19:50
Pacat ca a facut bun doar motorul si nu si restul subansamblelor
hitman1234
11 Jan 2013, 20:52
dada uzura imperceptibila alea alea, toate bune si frumoase pana te iau dubele la faruri pe valea dealul negru ca mai greu cu rasnita la deal
De la 4000 rpm in sus jar mananca pe dealul negru, ce-i sub 100 de cai, nu se tine dupa mine
C a t a l i n
12 Jan 2013, 09:32
Mașina ARR cât are?
Argoane poate faci draq vreo nebunie pe poleiul asta,las-o mai moale cu turatiile si retine un lucru-Cuplul conteaza la deal asa ca retine si tu si numai te agita ca 1.5 dci de 86Cp iti da clasa la dealuri unde vrei tu,eu am Clio 3 de 98Cp,1.416V si stiu ce poate motorul ala,apropo ce consum ai la deal la 4000 rot/min?ceva spre 10%e cam mult pt. tine unde mai produci benzina?
Cuplul conteaza la deal pentru soferii de duminica care habar nu au cum se foloseste corect o cutie de viteza manuala. Dci-ul de 86 se plafoneaza cand ai mai mare nevoie, dar mapat la ~100 de cai, se misca multumitor, cel putin pe Loganul dci euro 5 cu 85 sau 90 cat drecu initiali cum conduc eu, dar si ala e cu 2-300 de kg mai usor ca Meganul.
QUOTE(argon @ 12 Jan 2013, 09:22)
De la 4000 rpm in sus jar mananca pe dealul negru, ce-i sub 100 de cai, nu se tine dupa mine
Daca ai in masina inca vreo 3 persoane si portbagajul plin de bagaje, mananca kkt...
Atunci de ce ti-ai luat limo?
Argoane tu stii ce cuplu ai pe limo?stii cat are 1.5 dci de 86Cp ,nu zic de al meu care e resoftat la 105Cp si 240Nm,tu stii ce e ala cuplu si la ce foloseste?ai vazut un grafic pt. motorul asta intre cuplu si putere?
Laurentziu83
12 Jan 2013, 10:06
Comparatii intre 1.5 dci 80 CP si 1.6 16V 110 CP nu faceti? Ca am mai citit pe aici ca e mai bun dci-ul...
Cat despre Dealu Negru, poti sa ai ce motor vrei tu, 90% din timp e aglomerat, poti sa ai si 300 cp sub capota, daca n-ai pe unde depasi.
hitman1234
12 Jan 2013, 10:34
QUOTE(argon @ 12 Jan 2013, 10:40)
Cuplul conteaza la deal pentru soferii de duminica care habar nu au cum se foloseste corect o cutie de viteza manuala.
si urca bine cu a 3-a?
C a t a l i n
12 Jan 2013, 12:01
QUOTE(99AIM @ 12 Jan 2013, 09:57)
al meu care e resoftat la 105Cp si 240Nm
De când l-ai resoftat și are așa cuplu enorm, s-au lungit zilele.
Iulikk
12 Jan 2013, 12:08
QUOTE(argon @ 12 Jan 2013, 09:22)
De la 4000 rpm in sus jar mananca pe dealul negru, ce-i sub 100 de cai, nu se tine dupa mine
De fapt, nu-și pun mintea cu tine.
La acceleratii si viteza conteaza puterea, cuplu ar conta daca nu stii sa folosesti corect cutia, cum spuneam.
C a t a l i n
12 Jan 2013, 12:41
Il contrazici pe profu' de fizică din Eforie?
si ii fain sa stai juma de ora la 4500 rpm ca sa poti urca un deal?
QUOTE(argon @ 12 Jan 2013, 13:14)
La acceleratii si viteza conteaza puterea, cuplu ar conta daca nu stii sa folosesti corect cutia, cum spuneam.
Si tu stii?
Raduchu
12 Jan 2013, 14:26
QUOTE(argon @ 12 Jan 2013, 09:22)
De la 4000 rpm in sus jar mananca pe dealul negru, ce-i sub 100 de cai, nu se tine dupa mine
Ghici
hitman1234
12 Jan 2013, 14:39
mai era o portiune interesanta pe noua bucata de autostrada spre mare, pe la dealurile alea pe acolo de se mergea pe un sens, daca prindeai o rasnita d-asta de nu-putea 90 in panta se faceau niste coloane si niste accidente de la grabitii care nu puteau astepta si depaseau in deal..acu am inteles ca i-au dat drumul pe doua benzi barem, deci e safe argoane, poti sa te duci cu ea la mare la vara
bucatzel
12 Jan 2013, 15:00
QUOTE(Hack @ 12 Jan 2013, 09:47)
Daca ai in masina inca vreo 3 persoane si portbagajul plin de bagaje, mananca kkt...
QUOTE(argon @ 12 Jan 2013, 09:49)
Deci nevasta si mostenitorul merg cu trenu' in concedii?
QUOTE(ipiq @ 12 Jan 2013, 14:12)
si ii fain sa stai juma de ora la 4500 rpm ca sa poti urca un deal?
Oi-oi. Aici tre' sa recunosc ca da. Chiar dau muzica mai incet, sa se auda mai bine motorul
corbex
12 Jan 2013, 15:10
QUOTE(argon @ 12 Jan 2013, 09:22)
De la 4000 rpm in sus jar mananca pe dealul negru, ce-i sub 100 de cai, nu se tine dupa mine
Urci Dealul Negru intr-a doua?
cdadan
12 Jan 2013, 15:47
QUOTE(bucatzel @ 12 Jan 2013, 15:00)
Deci nevasta si mostenitor
ii merg cu trenu' in concedii?
Te-am corectat.
andri1940
12 Jan 2013, 19:34
Daca mergi in limitele bunului simt si nu vrei raliuri, n-ai niciun stres cu 1.4 16v pe Dealul Negru. Nu se pune problema ca te imping tirurile sau dubele, cum mai spunea cineva mai devreme.
Lipsa de cuplu la turatii mici a benzinarului aspirat se simte in special pe traseele montane (Ex: Mateias, Transfagarasan, Transalpina, etc) unde cu masina plina, in curbe, a doua s-ar putea sa fie cam la limita. Dar nu se pune problema ca nu urci.
C a t a l i n
12 Jan 2013, 19:44
A 2-a la Dacia 1300 da, e la limita.
Merced
12 Jan 2013, 20:16
Am urcat Transfagarasanu' cu Dacia 1300 arhiplina, patru insi plus bagaje de campat zece zile, si am ajuns sus in regula.
Iulikk
12 Jan 2013, 20:17
QUOTE(andri1940 @ 12 Jan 2013, 19:34)
Lipsa de cuplu la turatii mici a benzinarului aspirat se simte in special pe traseele montane (Ex: Mateias, Transfagarasan, Transalpina, etc) unde cu masina plina, in curbe, a doua s-ar putea sa fie cam la limita. Dar nu se pune problema ca nu urci.
Am mers cu Solenza de doo ori pe Transf..... zmuară Cici_Balerinu' daca s-a simtit masina "la limita".
Mi suficient motorul asta, si nici nu e inceputul de gama, ca mai exista Megane 2 de 1.4 si 80 de cai, si tinand cont ca exista atatea Logane 1.4, chiar nu incurc pe nimeni in trafic. De Octavia de 1.4 80 de cai si o tona jumate nu zice nimeni nimic..bine ca-i Meganul lenes. Cu asta sau ala de 1.6, tot aia era, si nu duc lipsa celor 10 cai, si nici a huruitului fuliei defazoare. Meganul de 2 litri e rar, si nu renteaza consumul nesimtit pentru 36 de cai in plus.
Laurentziu83
13 Jan 2013, 10:58
QUOTE(andri1940 @ 12 Jan 2013, 19:34)
Lipsa de cuplu la turatii mici a benzinarului aspirat se simte in special pe traseele montane (Ex: Mateias, Transfagarasan, Transalpina, etc) unde cu masina plina, in curbe, a doua s-ar putea sa fie cam la limita. Dar nu se pune problema ca nu urci.
Confirm. Am facut Transalpina cu Matizul acum mai bine de 3 ani, iar pe portiunea de urcare de la Novaci la Ranca, pe curbe, cu 3 persoane si bagaje, trebuia sa o tin in a 2-a la 60 la ora (la 71-72 intra limitarea), in a 3-a nu avea vlaga tot timpul. Dar a mers si asa.
Motoarele mici traiesc din turatie, exact ceea ce se fereste romanul sa experimenteze pe masina lui, ca "se strica".
dogy_10
13 Jan 2013, 11:53
daca ai luat serpentinele de pe transalpina cu matizul cu 60kmh esti mai ceva ca colin mcrae
Laurentziu83
13 Jan 2013, 15:06
Serpentinele nu, dar ele erau cauza pentru care trebuia sa incetinesc si sa o tin numai a 2-a. N-avea rost sa mai schimb a 3-a pentru cativa metri cand mai erau pana la curba.
hitman1234
13 Jan 2013, 17:04
Deja vinzi Corsa?
Io stiu ce i-ai facut...?
hitman1234
24 Jan 2013, 12:11
acra lamaia asta?
QUOTE(argon @ 24 Jan 2013, 09:54)
Apropos, cum e pretul, mic mare?
Stiu pe cineva care a luat una asemanatoare, neinmatriculata cu 2000 de euro...
Da-i un PM lu Dragoselu ca el cauta masina ....Serios
Updeit: am luat itepepul din prima pe bune la Espero cu spuma in praguri
Si un viitor cado pentru plastic , sehaj ca nou.
jurnal de bord la limuzina de corsa cand vedem?
Nicicand, aia nu-i masina.
QUOTE(argon @ 4 Feb 2013, 13:34)
Updeit: am luat itepepul din prima pe bune la Espero cu spuma in praguri
Si cu csenoanele alea smechere?
cj98czh
4 Feb 2013, 16:19
Pentru xenon si gaze s-a dat extra ... restul a fost pe bune
Pentru gaze nu bag mana in foc ca trebuia dat ceva extra, mai ales ca e non-euro.
Eu de cate ori am dus Cielo-ul noxele au fost in limite.
Nu stiu cum sa spun, dar nu au aprins vreu bec, si nu doar de data asta, am facut ITP la mai multe statii diferite la mai multe masini. Se fac gaze, frane, 2 poze, actipildu pe numar si talon, si gata, fara nici o spaga. Ma duceam la Marian daca vroiam sa expuna normativu
Nici la RAR nu se fac mai multe, cand am facut cartea de Romania la Corsa( e similar cu un ITP), au facut frane, noxe, si fapt ce m-a mirat...claxon
. La unele din cele din anii 90 am vazut ca in plus le mai si trageau pe roti, sa nu pice.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.